Всички марки автомобили | Всички модели по марка | Ревю модели

петък, 12 юни 2009 г.

Volkswagen Scirocco R



Ето нещо, за което могат да се ядосат всички американци. Снимките показват новия спортен вариант на Volkswagen Scirocco – автомобил, който официално няма да просъства в САЩ. Volkswagen за първи път намекнаха за по-динамичната версия на Sciroccoр когато разкриха концепцията GT24 по време на тунинг шоуто Austrian Wörthersee Tour през май 2008 година. след това се появи и студийната концепция Scirocco Study R, показана по време на шоуто в Болоня същата година.

Новият спортен модел се нарича Scirocco R и се очаква да дебютира заедно с базирана на Golf аналогична версия по време на ендуро надпреварата 24-те часа на Нюрбургринг. Ключови елементи, които са присъствали при предишните прототипи, включват агресивната предна броня с по-големи отвори за въздух, уникални дневни светлини, както и малко по-широки калници и по-нисък клиренс.

Scirocco R ще притежава мощност от 265 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, като ще бъде оборудван с шестстепенна ръчна трансмисия, но като опция ще се предлага и DSG скоросотна кутия с два съединителя. С подобни динамични показатели колата би трябвало да ускорява до 100 км/ч със старт от място за по-малко от шест секунди и с лекота достига до максималната скорост от 250 км/ч (разбира се, електронно ограничена). Любопитното е, че 2-литровият TFSI агрегат е заимстван от Audi S3.

Междувременно VW са решили да се придържат към архитектурата със задвижване на предните колела, като добавянето на новия електронен диференциал XDS би трябвало да помогне с управлението на колата. Напречният електронен заключващ се диференциал XDS представлява допълнение на електронния диференциал с ограничено приплъзване EDS, интегриран в системата за стабилност. При вземане на завои на висока скорост щом електрониката на колата усети, че вътрешното колело на предната ос започне да се хлъзга, автоматично хидравличната система за стабилност поставя спирачно усилие върху него, така че да се възстанови сцеплението. Като цяло XDS служи като напречен заключващ диференциал, който може да компенсира за недозавиването при високи скорости в завой, типично за автомобилите със задвижване на предните колела.