Всички марки автомобили | Всички модели по марка | Ревю модели

петък, 12 юни 2009 г.

Opel Astra




Десетото поколение на хечбека на Opel – Astra – се очаква да направи своя официален световен дебют по време на автомобилното изложение във Франкфурт. От компанията представиха серия тийзъри, с който да поддържат интереса около модела, но сега са налице и изцяло нови компютърни графики. Показвайки профила на новата кола, тепотвърждават, че инженерите са получили вдъхновение от по-големия Insignia.

Също така от Insignia ще дойдат и серия новаторски технологии, каквато е системата на Opel – Front Camera system – създадена да чете пътните знаци, както и да предупреждава при смяна на пътната лента. Освен това колата получава и адаптивни предни светлини, които имат 9 настройки за яркост.

Плавните линии от екстериора, както и подобния на скулптура външен вид, продължава и в интериора, в които ще доминира една линия, свързваща панела за инструментите с вратите. Ще има места за петима възрастни, като задните седалки ще могат да се сгъват поотделно, за да се оптимизира вътрешното пространство.

Новият Astra e повече от важен модел за General Motors, тъй като този модел вероятно ще се предлага в Северна Америка като следващото поколение на Saturn Astra, както и в Австралия като Holden. Колата ще трябва да си възобнови пазарния дял, загубен от настоящия добре продаван Focus на Ford, а дори и от по-малката Fiesta.

Под красивата метална конструкция на автомобила има 4.4-метрова платформа, както и оптимизиран вариант на платоформата Delta на GM, който притежава междуосие по-дълго със 71 мм. Автомобилът притежава по-широка предна и задна следа, както и нов дизайн на задната ос, което не само подобрява стабилността и пъргавината, но също така и возията и комфорта. Возията на модела е допълнително подобрена благодарение на регулируемите амортисьори FlexRide, които позволяват на водача да избира между стандартни (Standard) , спортни (Sport) и комфортни (Tour) настройки. Друга специална екстра са адаптивните биксенонови светлини.

Ключова страна по отношение на двигателната гама на новата Astra е представянето на изцяло нов 1.4-литров бензинов турбоагрегат с мощност от 138 к.с. Това е допълнителен аспект от тактиката на Opel да намалява размера на двигателите си, както и да редуцира емисиите на СО2 и консумацията на гориво. Този двигател ще бъде предлаган редом с три други бензинови двигатели, чиято мощност варира от 98 до 178 к.с. Ще се предлагат и четири дизела с мощност междъ 94 и 158 к.с. Всички двигатели отговарят на стандартите Euro 5.


Новата Astra се очаква да влезе в продажба в Европа веднага след дебюта си през септември във Франкфурт. Opel също така ще представят и нова двурежимна хибридна версия, въпреки че едва ли тя ще се появи преди края на 2010 година. Личните затруднения около марката Opel, включително и частичната разпродажба на дяла на General Motors, може да забави развитието на проекта.

Astra е базиран на компактната платформа Delta със задвижване на задните колела. Моделът на GM ще се предлага отново като купе, три- и петврат хечбек, както и комби. Предвижда се и възможност за седан. Тъй като платформата Delta е споделяна и от Chevrolet Cruze, който ще се произвежда във фабриката на GM в Лордстаун Охайо, то има възможност и новият Saturn Astra да се произвежда в Северна Америка, за да се намалят разходите. Засега обаче предстои потвърждение.