General Motors обяви продажбата на Hummer миналия август, а само месец след това се появи и официалният документ за потенциалните купувачи. Ниските продажби, нарастващото притеснение на хората към околната среда и рецесията намалиха шансовете за продажба на Hummer, но има надежда, че компания, базирана в развиващите се пазари като Китай, Индия или Русия, може да се заинтересова.
Днес GM, които по-рано тази седмица започнаха съдебна процедура около фалита си, потвърдиха, че водят задълбочени преговори с китайската Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. относно продажбата на Hummer. В тази връзка те са подписали меморандум за разбирателство. Сделката се очаква да бъде завършена в края на третата четвърт на тази година и е въпрос само на обичайни последни договорки като получаване на одобрение от управляващите.
Очаква се сделката да осигури повече от 3000 работни места в САЩ в инженерството и в представителствата на Hummer в страната. Сделката предвижда планове инвеститорът да финансира бъдещи програми на Hummer, включително компактен модел H4.
Според условията на Меморандума за Разбирателство Tengzhong ще придобие правата на марката Hummer, както и старши мениджмънта и работниците. Също така ще придобие и съществуващите споразумения за представителство, свързани с мрежата за продажба на Hummer. Очаква се - като част от сделката - Tengzhong да сключи дългосрочен договор с GM за доставка на ключови компоненти и материали. Hummer ще запази своето управление и операции в САЩ, а и ще продължава да бъде ръководен от същия екип. Този екип възнамерява да разшири мрежата от представителства на Hummer, по-специално в нови пазари като Китай.
Hummer също така ще продължи да използва базата за автомобилостроене и бизнес услуги на GM за определен преходен период от време. Например, според подписаното споразумение, фабриката на GM в Шрийвпорт ще продължи да сглобява H3 и H3T поне до 2010.
Hummer е продал 62% по-малко автомобили през май 2009, отколкото през май миналата година, а продажбите като цяло за първата половина на годината са с почти 40% по-малко. Представителите на Hummer показаха тяхното недоволство от начина по който GM избра да се отнесе с продажбата на марката, като заявиха, че решението им да обявят лошите страни на компанията няма да помогне за осъществяването на продажба . Дали марката може да оживее дълго,без значение кой я купи ,зависи от умението им да се адаптират към промените в индустрията като цяло.
Базирана в китайската провинция Sichuan, Tengzhong е частна компания и водещ производител на пътища, конструкции и оборудване за енергийната индустрия.
Related Posts : Hummer