Всички марки автомобили | Всички модели по марка | Ревю модели

понеделник, 15 юни 2009 г.

Audi E1

Дори и цените на горивата да падат в момента до парадоксални нива, то автомобилната индустрия е наясно, че това е само временен феномен, поради което не спира с развитието на малки премиум модели. На немския фронт се предполага, че BMW работят върху мъник, който да бъде позициониран под 1-Series. Daimler от своя страна имат Smart, а скоро и Audi ще се присъединят към този клуб чрез своя собствен градски уличен боец.


Най-новите материали в медиите индикират, че колата ще бъде базирана на същата платформа като up! На Volkswagen, като въпросният модел ще се конкурира с модели като Ford Ka, Toyota iQ, както и Fiat 500. Очаква се колата да бъде наречена Е1 и ще постави началото на гама от нови екологични модели, които от своя страна ще варират от градски мъници до спортни модели.

Мощността ще идва от 600-кубиков турбо двуцилиндров двигател, който ще се предлага в бензинов и в дизелов вариант. Малките двигатели определено няма да притежават нужната мощност за добро представяне на магистралата, но с емисии на СО2 от 100 г/км и разход на гориво от 2.9 л/100 км (според данни на Auto Express) Е1 ще бъде лесен за ползване, ще бъде с ниски данъци и съответно ще изисква ниски такси за влизането в някои градове. Обмисля се и електрическа задвижваща система, но на този етап не са изникнали някакви детайли по въпроса.

Позициониран под А1, Е1 също така ще получи и по-голям, 1.2-литров трицилиндров двигател, който ще бъде доста по-годен за магистралите, отколкото варианта с две бутала. Въпреки че базираният на up! модел ще бъде предимно таргетиран към по-младите, заможни, градски публики, които имат афинитет към технологиите и стила.

Фактът, че толкова много от конкурентите на градския модел на Audi се насочват към продажби и/или производство в САЩ, означава, че като нищо и Е1 вероятно ще се предлага в Америка – въпреки че неблагоприятните валутни курсове, високите разходи по транспортирането му и като цяло слабата американска икономика може да осуетят подобен план. Въпреки това с оглед на очакваната времева рамка Audi би трябвало да имат няколко години пред себе си, за да решат дали да направят тази стъпка, а дотогава ситуацията може качествено да се промени.

И докато версията up! На VW ще се появи по улиците от 2010 година, то вариантът на Audi ще почака малко и едва ли ще дебютира преди края на 2011 година. За производството ще отговарят фабриките на VW в Братислава, Словакия – заедно с производството на up!.